Fraktinformasjon
Sendinger
Retro Norge AS belaster frakt etter transportørens vanlige satser. Prisen varierer avhengig av fraktmåte, vekt/volum og adresse på bestillingen. Vi bruker primært PostNord på stykkgods og DB Schenker på paller. Vi gir våre forhandlere våre fraktrabatter og kan derfor tilby en meget god pris på stykkgods og pallfrakt. Lagervarer sendes normalt i løpet av en til to virkedager. Vi forsøker naturligvis å sende samme dag, men dette avhenger av sesong og bestillingstidspunkt. Transporttiden varierer avhengig av leveringsadresse.
Når varene er klargjort for forsendelse fra vårt lager, sender vi en leveringsbekreftelse pr e-post til adressen du har oppgitt. Leveringsbekreftelsen sendes før transportøren henter varene hos oss, derfor kan det ta noen timer før pakken kan spores. For å spore forsendelsen din, kan du bruke sporingsnummeret direkte fra e-posten slik at du slipper å kontakte oss for å finne ut hvor pakken er.
Skader / Feil
Vi gjør oppmerksom på at synlig skade/manko må meldes ved mottak.
Dette gjøres på håndterminalen til sjåføren. Skjult skade må meldes innenfor åtte virkedager.
Hvis du mangler en eller flere varer i forhold til ordre-/leveringsbekreftelsen har vi egne rutiner for å håndtere dette så enkelt som mulig.
Send en epost direkte til kundeservice@retronorge.no. Denne eposten må inneholde følgende informasjon:
- Kundenummer
- Ordrenummer
- Varenummer på varen som mangler
Mottatt feil vare
Har du mottatt en annen vare enn det som er spesifisert på ordre-/leveringsbekreftelsen skal du gjøre følgende:
Send en epost direkte til kundeservice@retronorge.no. Denne eposten må inneholde følgende informasjon:
- Kundenummer
- Ordrenummer
- En beskrivelse av hva som er feil